Tweedehandsbeurs

Het is bijna zover! Nog maar een paar nachtjes slapen en het scoutsjaar gaat alweer van start. Tijd om die uniformpjes die ongeschonden opgeborgen zaten weer uit de kleerkast te halen. Maar kinderen groeien en kleren niet. Daarom houden we dit jaar een tweedehandsbeurs op de eerste vergadering op 17 september van 13h tot 14h. Met deze tweedehandshandel proberen we verder te gaan op het idee van Scouts en Gidsen Vlaanderen die uitgaan van een prijs-kwaliteitsbewust ontwerp. Eenzelfde kledij voor alle takken en voor zowel jongens als meisjes. Zo kan deze kleding vlot worden doorgedragen over takken heen zodat men niet noodzakelijk elke drie jaar nieuwe stukken moet aanschaffen. De materialen zijn ook stevig zodat ze tegen een speelse stoot kunnen en vele jaren overleven. En onze tweedehandshandel maakt het dragen van een uniform voor wie dat wil nog goedkoper. Bovendien sluit het aan bij een gezonde ecologie: met het doorgeven en dus recycleren van uniformen is er minder productie nodig wat sowieso milieuvriendelijk is.
Wat komt er allemaal in aanmerking?

Al uw scoutskleren die niet meer gedragen worden, omdat ze te klein zijn geworden of omdat uw kind gestopt is met de scouts. Onder scoutskleren verstaan we: truien, hemden, broeken van Scouts&Gidsen Vlaanderen (die enkel verkrijgbaar zijn in de Hopper) of van onze scouts zelf. Andere kledij die niet voldoen aan de voorwaarden hierboven worden niet aangenomen.
Wanneer komt uw kledij in aanmerking?

Tweedehandsspullen niet meer nieuw, maar ook niet versleten. Alle onderdelen van een hemd, broek of trui zitten best nog op hun plaats: alle knopen er nog aan, geen scheuren, in de oorspronkelijke kleur,… Geen tekortkomingen die dus niet voor gewone slijtage kunnen doorgaan. Uniformstukken waarvan de levensduur verstreken is en die op ieder moment uit elkaar kunnen vallen, komen dus niet meer in aanmerking.

Om uw verkoopkans te vergroten, is het aangeraden om uw kleding gewassen en gestreken binnen te brengen en tijdelijke kentekens (jaarkentekens, takkenteken,. ..) eraf te halen.
Hoe deelnemen?

Deelnemen is zeer simpel. Als verkoper breng je op de eerste vergadering 17 september de artikelen naar het standje aan de ingang van de parking tussen 12h45 en 13h, waar u een formulier kan invullen. Na de vergadering komt u de niet-verkochte artikelen ophalen en het geld dat u verdiend heeft in ontvangst nemen. De verkoop zelf zal duren van 13h tot 14h.

Opmerking bij formulier: U bepaalt zelf de prijs voor uw artikelen, maar gelieve hier niet in te overdrijven. Het blijft een tweedehandsbeurs, dus verwacht uw investering niet terug te verdienen hiermee. Eén derde van de catalogusprijs van Hopper winkel vinden we een goede maatstaf.
Moesten er nog vragen zijn, mag u een mail sturen naar info@scoutswemmel.be.