• Dit evenement is voorbij.

60 jaar scouts Wemmel

30/09/2017 @ 13:00 - 01/10/2017 @ 03:00

De tijden zijn veranderd, de mensen ook. Het is zeker dat er nu op een andere manier aan scouting wordt gedaan dan toen. Het seinen met vlaggen, licht of fluittonen is met de komst van de gsm totaal overbodig geworden. Wat echter gebleven is, daar zijn we zeker van, is de inzet, de kameraadschap, het patrouilleleven van toen, noem het gerust teambuilding.
Graag confronteren wij u met het verleden en het heden van de Wemmelse Scouts

Ons feestprogramma ziet er als volgt uit

Van 14u00 tot 17u00

Een echte scouts-activiteit voor jong en oud, lid of geen lid, ouders & sympathisanten. Kom ons helpen de 60 jaar oude moord op Egmont-Orion voor eens en voor altijd op te lossen!

Om een inschatting te hebben van het aantal deelnemers, zouden we willen vragen om jullie in te schrijven voor het spel op onze website: www.scoutswemmel.be/60jaarscoutswemmel/

Van 14u00, doorlopend:

• Bezoek aan de lokalen
  • Foto- en disteltentoonstelling
  • Open bar
  • Mogelijkheid om een sjorconstructie te maken

Vanaf 17u00

ETENSTIJD! In tegenstelling tot onze jaarlijkse spaghetti avond & lentefeest, zijn jullie diegene die eten zullen voorzien. We houden namelijk een enorme POTLUCK – “Een potluck is een gezamenlijke maaltijd waarbij elke deelnemer of groep deelnemers eten meebrengt (vaak zelf bereid) en dat deelt met alle andere aanwezige gasten. Het idee is dat men met minimale kosten toch een zeer gevarieerde maaltijd heeft, waarbij het “luck”-element speelt. De bedoeling is dat men net iets meer meebrengt dan het aantal deelnemers waarmee men zelf komt”. Wees creatief, zodat iedereen kan genieten van iets lekkers en nieuws! De bedoeling is dat de maaltijd op voorhand al klaargemaakt is. Ter plaatse zal er enkel de mogelijkheid zijn om een stukje vlees/vis te laten bakken op de bqq door leiding en helpende handen. Wederom willen we vragen om jullie in te schrijven via de website, zodat de nodige opslagplaats (frigo’s, tafels, …) voorzien kunnen worden.
OPMERKING DESSERT wordt voorzien door de crème-boer, die voor democratische prijzen ijsjes zal verkopen. Jullie hoeven hier dus NIET voor de zorgen. Daarnaast zal er drinken en servies ter plaatsen aanwezig zijn, dit hoeven jullie niet zelf mee te nemen.

Vanaf 21h00

Eens onze buikjes goed gevuld zijn, kunnen we verteren op de aangename muziek van enkele lokalen bands. Voorafgaand aan de muziek zal de winnaar van de scoutsactiviteit bekend gemaakt worden. Eindigen doen we met zen allen rond een groot kampvuur, zoals het een echte scouts
Wij hopen dat jullie allen talrijk aanwezig zullen zijn op dit groot feest!

Een stevige Linker
De leiding & organiserend team