Coronamaatregelen scoutsactiviteiten

UPDATE vanaf 28/10

Huidige kleurcode: rood

Dit houdt in dat:
– Leden die behoren tot een risicogroep enkel mogen deelnemen aan de activiteiten mits toestemming van de ouders, voogd of huisarts.
– Leden die een risicocontact (laag of hoog) hebben gehad zijn tevens niet welkom op onze activiteiten.
– Leden die tot 3 dagen voor de activiteit ziek waren niet mogen deelnemen aan de activiteit.
– Alle activiteiten worden georganiseerd in bubbels van maximaal 50 leden waarbinnen geen mondmaskers moeten gedragen worden en geen afstand moet gehouden worden. Er wordt wel gedaan aan bubble distancing.
Mondmaskers zullen door de leiding opgehouden worden tijdens de activiteiten.
– Alle activiteiten vinden uitsluitend in buitenlucht plaats.
– Hygiëne een belangrijk issue blijft. Ook al is hygiëne en jeugdwerk niet altijd de beste combinatie, toch zullen we trachten voldoende de handen te wassen, te hoesten in de elleboog, te niezen in de zakdoek en te dansen in de zon. Ook spelmateriaal en contactoppervlaktes zullen zoveel mogelijk gereinigd en ontsmet worden na gebruik.

De getroffen maatregelen zijnde:
– Alle leden ouder dan 12 jaar en leiding wordt gevraagd om bij aankomst aan de lokalen het mondmasker op te zetten. Wij raden aan de jongere leden sowieso een mondmasker mee te geven voor het geval dat. Alle ouders die zich in de buurt van de lokalen bevinden vragen we ook vriendelijk doch met aandrang om het mondmasker te dragen en de afstandsregels te respecteren.
– Onze bubbels zien er iets anders uit dan op kamp, zo zullen de kapoenen en kawellen een eerste bubbel vormen. De pioniers vormen op hun beurt een tweede bubbel .
– Deze bubbels zullen een vaste toegang tot het domein krijgen. Zo zullen bubbel 1 (kapoenen en kawellen) & 2 (pioniers en jonggivers) via de Zalighedenlaan toegang krijgen. Bubbel 1 heeft zijn toegang bij het betreden van de parking en bubbel 2 kan iets verder, bij de overdekte speelplaats, toegang krijgen tot het domein.
– Leden die met de fiets komen uit bubbel 1 & 2 zullen deze kwijt kunnen op de overdekte speelplaats van Mater Dei.
– Indien het lid met de auto wordt afgezet, geven we de voorkeur het lid alleen te laten komen naar de lokalen volgens het principe van Kiss & Ride. Er zullen leiders aan de poort staan die de leden zullen opvangen en begeleiden. Indien dit niet mogelijk is, vragen we de ouders de social distancing zoveel mogelijk te respecteren en een mondmasker te dragen. Ouders die voor de eerste keer bij ons komen en vragen hebben om hun kinderen in te schrijven zijn uiteraard wel nog welkom bij ons. Voor hen zal er een plek voorzien zijn waar je verder geholpen wordt. Dit geldt ook voor de ouders die papieren voor de verzekering willen laten tekenen. Gelieve dit zo veel mogelijk tijdens de eerste vergaderingen in orde te brengen en met voorkeur ook voor de aanvang van de vergaderingen.
– Voor het ophalen gelden uiteraard dezelfde regels en vragen we de ouders in of bij de auto te wachten.
– Bij het betreden worden alle aanwezigheden opgenomen in het aanwezighedenregister en worden de handen gewassen.
– Indien de kleurcode zou wijzigen, wordt dit zo snel mogelijk doorgecommuniceerd met de nieuwe maatregelen die we zullen treffen.