Vergadering 15/05 & 16/05

Beste ouders,

Wij vliegen alweer de laatste maand in van ons scoutsjaar. Het was een vlucht met veel stijgen en dalen, met veel turbulentie maar ook even met beide voetjes op de grond. Toch is het jaar weer aan ons voorbij gevlogen en bereiden we ons al terug voor op het kamp deze zomer. We kunnen gelukkig al met een opwindende blik uitkijken naar weer een zomer vol plezier en vertier, helaas zijn de vergaderingen tot dan geteld. Corona gooit ook hier weer roet in het eten. De leiding in het hoger onderwijs begint namelijk veel vroeger dan gewoonlijk aan hun examenperiode, sommigen hebben zelfs al eind mei examens. Toch proberen we nog zeker tot en met zondag 23 mei vergaderingen te geven aan alle leden. Dit geeft ons nog drie gevulde weekends vooraleer de leiding zich terugtrekt achter hun boeken en we weer afscheid moeten nemen voor anderhalve maand. Toch merken we op zondag, dat we deze amper gevuld krijgen doordat 2 uur zo snel opgevuld is. Daarom slaan de leiding van de kapoenen, kawellen en pioniers deze laatste maand de handen in elkaar en doen ze nog een laatste effort teneinde de leden nog 3 spetterende vergaderingen te geven om U tegen te zeggen. Deze maand vinden de vergaderingen van de kapoenen, kawellen en pioniers immers terug plaats op de gebruikelijke uren op zondag, namelijk van 14u tot 17u. Zo kunnen we weer de volle 3 uur ravotten op zondag, want we beseffen maar al te goed dat u als ouder ook even nood aan heeft aan rust en me-time. Voor de jonggivers en givers verandert er deze resterend vergaderingen niets, zij zullen blijven vergaderen op zaterdag. Zo gaan we stapje voor stapje terug richting het oude normaal, hopend om volgend scoutsjaar te kunnen beginnen met geen enkele restrictie meer.

Via deze weg willen we ook nog eens iedereen die ons gesteund heeft, op eender welke manier, ook bij onze wafelverkoop enorm bedanken. Laat het smaken! Een paar mensen zijn vorig weekend hun wafels vergeten op te halen. Geen paniek, dit weekend kan je jouw bestelling zeker nog komen ophalen. Dit kan zowel op zaterdag als op zondag voor en na de vergadering. Lukt het dan niet, laat ons dan zeker iets weten.
Dit weekend is het weer scouts! De kapoenen gaan een pizza maken, maar wel geen echte. De kawellen gaan forest jump spelen en de pioniers gaan een klassieker spelen, Monopolie. De oudere takken die op zaterdag strijdend naar de scouts komen gaan manhunt voor de jonggivers spelen en panem et circenes voor de givers. Benieuwd naar wat dit allemaal inhoudt? Kom dan zeker naar de vergadering dit weekend!

Onderhands kennen jullie de procedure wel. Inschrijven voor de activiteiten dit weekend kan via volgende form: https://forms.gle/BSfc1EebXrBsCcWy9 De termijn voor het invullen van deze poll loopt tot vrijdagavond 20u voor de jonggivers en givers en tot zaterdagmiddag 12u voor de andere takken (kapoenen, kawellen en pioniers). Wij behouden ons vanzelfsprekend het recht om leden te weigeren indien deze niet ingeschreven werden. Gelieve ons ook te verwittigen indien het lid uiteindelijk niet kan komen, hetzij door ziekte of door omstandigheden.

We mogen de regel van één hobby per kind stilaan loslaten. We zijn op een punt gekomen waar we een beroep doen op het gezond verstand.

Een stevige linker,de leidingsploeg