Inschrijvingen ledenweekend 2020 geopend!

Binnen een kleine 2 weken is het weer zover, dan vertrekken we op ledenweekend!
Indien u meer info wilt over het ledenweekend, het thema en de betaling, kan u hier terecht.Om rechtstreeks naar de inschrijvingen te gaan, klikt u gewoon hier. Gelieve de inschrijving vóór 11 oktober te voltooien. Deze dag dienen we namelijk een lijst met aanwezigen door te sturen naar het verblijf waar we zullen overnachten. Daarna kunnen wij geen uitzonderingen maken en nemen wij niemand meer mee. Dus wees verstandig en schrijf uw kinderen snel in bij het zien van deze mail! Doordat de gemeente geen bussen kon voorzien dit jaar, is ook de prijs dit jaar lichtjes hoger (€45 i.p.v. €35) daar wij een privéfirma hebben moeten aanspreken.

Uw kind inschrijven voor het ledenweekend kan enkel indien uw kind is ingeschreven voor dit scoutsjaar. Niet-ingeschreven kinderen wordt de deelname aan het ledenweekend bijgevolg geweigerd. Indien u uw kind nog niet hebt ingeschreven maar dit wel wenst te doen, schrijf deze dan snel in door hier te klikken!

Voorlopig bevinden we ons volgens Scouts&Gidsen Vlaanderen nog steeds in code geel. We zijn ons echter bewust van de toename van besmettingen en houden rekening met het feit dat deze kleurcode zou kunnen overgaan tot oranje of zelfs rood in de loop van de dagen. Indien dit het geval zou zijn, houden we jullie zeker op de hoogte. Meer info over de huidige kleurcode, vindt u hier.

De coronamaatregelen voor het ledenweekend zijn gelijkaardig aan deze die van kracht waren tijdens het kamp deze zomer. Deze zullen echter makkelijker te handhaven zijn in dit geval daar er sanitaire voorzieningen aanwezig zijn. De maatregelen luiden:

•  Mondmaskers zullen verplicht worden voor alle aanwezigen ouder dan 12 jaar bij het betreden van de parking. Indien dit niet gerespecteerd wordt, zullen wij u vriendelijk vragen de parking te verlaten om de veiligheid van iedereen te garanderen.
  • Er zal daarnaast een duidelijke traject uitgestippeld worden waarbij u het persoonlijke identificatiebewijs (SIS/ISI+/kidsID/indentiteitskaart) kan deponeren in een doos en vervolgens de zakken rechtstreeks in de laadruimte van de bus kan plaatsen. Vervolgens kan er afscheid genomen worden en stappen de leden de bus op.
  • Er zal bijgevolg geen opening plaatsvinden zoals gebruikelijk. Vooraleer de leden de bus opstappen nemen wij de temperatuur op van elk lid en worden de handen ontsmet. Wij behouden ons het recht om leden weigeren op te laten stappen indien er een temperatuur van 37,5°C of hoger gemeten wordt.

Om ons niet in de problemen te laten komen op weekend, is het uitermate belangrijk dat jullie als ouders zich bewust zijn van jullie verantwoordelijkheid voor het meesturen van je kind(eren). Zo zijn er een aantal deelnamevoorwaarden waarop we vertrouwen dat jullie deze correct volgen:

• Wie ziek is kan niet deelnemen.
  • Wie Covid-19 heeft gehad moet minimaal 7 dagen na diagnose rekenen alvorens terug deel te kunnen nemen aan kamp én bij terugkeer ook reeds 3 dagen symptoomvrij zijn.
  • Wie ziek was (geen Covid – 19voor het ledenweekendmoet in de 5 dagen voorafgaand aan deelname symptoomvrij zijn
  •  Wie een besmet persoon binnen de eigen gezinsbubbel/primaire bubbel heeft (ouder, broer, zus, ..) moet getest worden en moet 14 dagen gerekend vanaf het laatste contact met de corona patiënt niet deelnemen aan activiteiten.

Op ledenweekend pakken we dit aan door:

• In 3 bubbels te werken die gescheiden worden door de goede indeling van het gebouw.
  • Ook is er voor elke bubbel een eigen sanitaire blok voorzien
  • Alle contactoppervlakken zullen regelmatig gekuist worden en alle kamers zullen veelvuldig verlucht worden.

Indien er op ledenweekend toch een lid ziek zou worden, volgen wij een strikt stappenplan. Dit stappenplan gaan we niet helemaal uiteenleggen, maar houdt in dat indien er nu een vermoeden is van COVID-19 of niet: de zieke gaat in quarantaine en wordt naar huis gestuurd.  Er zijn dan ook geen zieke deelnemers welkom op het aanbod om risico’s te beperken. Indien er uit de omgeving van een lid tijdens het ledenweekend een besmetting zou optreden of een lid na het weekend besmet zou blijken, dient ook altijd contact opgenomen te worden met de groepsleiding. Wij rekenen hierbij op het gezond verstand van de ouders.