LEDENWEEKEND GEANNULEERD

De actuele ontwikkelingen van corona en de cijfers doen op zijn zachtst gezegd de wenkbrauwen fronsen. De besmettingscijfers die de pan uit swingen en niet snel lijken te dalen en de donkere kleur van Wemmel op de kaart hebben ons ertoe aangezet om de beslissing te nemen het ledenweekend dat dit weekend zou plaatsvinden te annuleren. We vonden het als groep te riskant om in deze tijden een weekend met overnachting te organiseren in een nieuwe dynamiek, die heel fel en negatief is. De risico’s worden alsmaar groter en we vinden dat het weekend vooral in ontspannen sfeer zou moeten kunnen doorgaan. We hopen dan ook dat het weekend elders in de tweede helft van het scoutsjaar te kunnen laten doorgaan als de omstandigheden het toelaten waarbij we meer spelregels kunnen opleggen dan coronaregels. We hopen ten stelligste dat jullie deze moeilijke beslissing allereerst kunnen begrijpen en er daarnaast ook begrip voor kunnen opbrengen. Dit is en blijft geen makkelijke noch een leuke beslissing, daar we de leden alles willen gunnen om hun ook in deze barre tijden fijne momenten te bezorgen.
We hebben daarom ook een alternatief achter de hand om de leden alsnog een leuk weekend te bezorgen. We houden zaterdag immers een vergadering van 9h tot 17h waarbij de activiteiten doorgaan onder dezelfde regels als op een zondagse vergadering, namelijk in dezelfde bubbels en in de buitenomgeving. Hierbij voorzien wij ontbijt en middageten (hot-dogs, zodat het toch even voelt alsof we op ledenweekend zijn!) en spelen we de spelletjes die we voorbereid hadden voor het weekend. Kom dus zeker nog steeds allemaal verkleed naar de vergadering! Dit houdt dus ook in dat leden die niet ingeschreven waren deze zaterdag ook zeer welkom zijn!

Tot slot nog even het praktische aspect. Het zou een hele opgave zijn om alle ouders één voor één terug te betalen. Om dit op te lossen houden we bij welke leden betaald hadden voor het ledenweekend en zal deze betaling in de vorm van een kortingstarief voor kamp of weekend volgend jaar vereffend kunnen worden. Hierover zal nog een mail gestuurd worden naar de desbetreffende ouders.

Het zijn moeilijke tijden, voor u, maar zeker ook voor ons! Moeilijke tijden vragen dan ook voor moeilijke beslissingen. We weten ook dat de valiesjes reeds klaarstonden en de kinderen er reeds hard naar uitkeken. Deze beslissing is ook door ons redelijk last-minute genomen door de resem aan mails en telefoontjes die we vandaag nog ontvangen hebben. We hopen hoe dan ook dat jullie onze beslissing begrijpen en dat jullie inzien dat deze beslissing gemaakt is met het oog op de veiligheid en gezondheid van de groep. We vertrouwen daarom elke week opnieuw op het gezonde verstand van de ouders om verstandige keuzes te maken en vooral eerlijk te zijn naar ons toe.

Een iets minder stevige linker,

de groepsleiding