Op kamp? ’t Zal wel zijn!

Deze zomer krijgen we – nog steeds omsingeld door het coronavirus – opnieuw een ‘go’ voor onze scoutskampen. Ook bij jullie thuis wordt ongetwijfeld halsreikend uitgekeken naar dit avontuur. Gesterkt door de ervaring van vorig jaar, weten we als leidingsploeg hoe deze uitdaging aan te gaan: we gaan op kamp, maar we gaan vooral veilig op kamp.

Het goede nieuws is dat onze kampen kunnen plaatsvinden zoals gepland en dit zoals elk jaar op dezelfde data:

• Kapoenen: van vrijdag 23 juli tot dinsdag 27 juli
  • Kawellen: van vrijdag 23 juli tot vrijdag 30 juli
  • Pioniers: van vrijdag 23 juli tot vrijdag 30 juli
  • Jonggivers: van dinsdag 20 juli tot vrijdag 30 juli
  • Givers: van dinsdag 20 juli tot vrijdag 30 juli

Ons zomerkamp zal er in 2021 sowieso nog anders uitzien dan we gewend zijn, maar wie er vorig jaar bij was zal de aanpak zeker herkennen. Nu het aantal bedden op de intensieve zorgafdeling onder de 500 bedden gezakt is, is de bubbel van 100 echter binnen handbereik! Dit zou zeer dicht aanleunen bij een normaal kamp, waar we alleen maar van kunnen dromen.

Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft een draaiboek voorzien met concrete richtlijnen om ons kamp praktisch en organisatorisch voor te bereiden, maar vooral corona-proof. Om deze boterham aan informatie op een bevattelijke manier over te brengen, organiseren we deze zondagavond 30 mei om 20:30 een online kampavond. Na afloop van de uiteenzetting van onze aanpak voor een veilig kamp kan u ook bij ons terecht met al uw vragen en bekommernissen. U inschrijven voor deze kampavond kan via deze formhttps://forms.gle/uskRjsRNgSjmTkZ78. Nadien ontvangt u van ons een uitnodiging via Google Meet om deel te kunnen nemen. Alle informatie die hier verstrekt wordt, zal vanzelfsprekend nadien ook via mail gecommuniceerd worden naar jullie. De inschrijvingen zullen daaropvolgend van start gaan.

Tot slot vinden jullie hieronder alleszins al onze kampdistel. Hierin wordt per tak het kampthema uiteengezet. Hopelijk kunnen we de leden hiermee alvast warm maken voor het kamp.

Op kamp met uitzicht op weer onbezorgd jong mogen zijn? ’t Zal wel zijn!

Kampdistel-2021