Start scoutsjaar 2021-2022

Nu dagen en nachten binnen de kampbubbel stilaan een warme herinnering geworden zijn tot ver buiten anderhalve meter, lonkt de start van een nieuw jaar scouting. Dit scoutsjaar kunnen we weer vliegen, vallen, buitelen, lachen, opstaan en weer doorgaan en mogen we vooral weer! Het einde van de coronapandemie is misschien nog een verre droom, maar desondanks kunnen we het nieuwe scoutsjaar aftrappen zonder verplichte beperkingen. Uiteraard houden we wel nog rekening met hygiëne en de aanbeveling voor buitenactiviteiten. Belangrijk blijft daarnaast nog steeds dat zieke kinderen niet welkom zijn op onze activiteiten en thuis blijven! Aangezien iedereen staat te popelen om er terug in te vliegen, volgt hieronder meer informatie over de eerste activiteiten van dit nieuwe scoutsjaar. De volledige distel zal binnen een week of twee worden doorgestuurd en jullie zullen de maandschors van de verschillende takken ook kunnen terugvinden op de scoutssite www.scoutswemmel.be/distel/*taknaam*.

De inschrijvingen gebeuren volledig online, zo vergemakkelijken we de administratieve sleur en besparen we papier uit. Bestaande leden schrijven zich best in via de verstuurde mail. Nieuwe leden kunnen zich simpelweg inschrijven door hier te klikken of via volgende link: https://inschrijven.scoutswemmel.be/. De site begeleidt je gemakkelijk door het inschrijvingsproces en laat toe om eenvoudig meerdere leden in te schrijven uit hetzelfde gezin. Na het inschrijven kan de betaling direct uitgevoerd worden, hetzij via overschrijving, Bancontact of iDeal. We hopen hiermee onze administratie te verlichten, dus verzoeken we de betaling direct uit te voeren en niet uit te stellen. Het lidgeld bedraagt ook dit jaar €42 voor elk lid.

Zondag 12 september gaat ons scoutsjaar van start. Alle takken worden deze dag verwacht van 14u tot 17u aan de lokalen aan de Zalighedenlaan 26, 1780 Wemmel. We doorprikken die vervelende bubbels en spelen één groot spel met alle takken tesamen. We kijken er alvast naar uit iedereen terug te zien!

Zondag 19 september is het autoloze zondag. De jonggivers en givers starten om 13 uur aan de lokalen en fietsen naar Brussel waar talrijke leuke activiteiten georganiseerd zullen zijn. Iedereen aanwezig met fiets en een goed slot! Check ook zeker of de banden nog voldoende zijn opgepompt. De kapoenen, kawellen en pioniers starten om 14 uur aan de lokalen. Zij zullen de straten van Wemmel onveilig maken, nu Koning Auto dat niet meer kan. Om 17 uur mag u uw kind(eren) komen ophalen aan de scouts.

Zondag 26 september is het overgang. Die dag gaan sommige leden over naar een volgende tak en komen de leden te weten wie hun nieuwe leiding wordt. De overgang vindt -als er geen storm roet in het eten komt gooien- plaats aan het domein de Drie Fonteinen in Vilvoorde (Beneluxlaan, 1800 Vilvoorde). Om 10 uur (stipt!) wordt er geopend en om 17 uur, wederom ter plaatse, zal er gesloten worden. Wij als scouts en het milieu zouden het enorm appreciëren mocht er gecarpoold worden. Vergeet voor deze dag zeker geen lunchpakket (in brooddoos), vieruurtje (in koekendoos), voldoende water (in drinkbus), reserve kledij (onderbroek, kousen, t-shirt, broek, pull, schoenen) en handdoek mee te geven!

Zaterdag 2 oktober organiseren we in navolging van de overgang een openingscafé voor alle leden én ouders. Hierbij klinken we op de start van het nieuwe scoutsjaar en kan je als ouder de leiding beter leren kennen en omgekeerd. Wij zorgen voor een hapje, een drankje en een toffe babbel, jullie moeten enkel zorgen dat jullie aanwezig zijn vanaf 17h. De winst van dit oudercafé gaat ook integraal naar het buitenlands kamp van de givers! Daarnaast organiseren we ook een tweedehandsbeurs waar u scoutskleren kan kopen en/of verkopen. Wij zamelen verder ook tweedehandskleren in voor het goede doel, waarbij wij als vereniging 30 cent verdienen per kilo. Hiermee zetten we ook verder in op onze ecologische gedachte, waarbij ongebruikte kledij een nieuwe leven krijgt. Hier kan je vinden wat je allemaal mag inleveren.

De planning voor de rest van oktober zal te lezen zijn in de distel en op de scoutssite.

Daarnaast mag je 15, 16 en 17 oktober al afblokken in jullie agenda, want dan gaan we -deze keer wél- met heel de scouts op ledenweekend. Meer informatie hierover zal u binnenkort ontvangen!

Moesten er nog vragen of opmerkingen zijn, twijfel niet om een mail te sturen naar info@scoutswemmel.be. Zo niet, hopen wij dat iedereen talrijk aanwezig zal zijn op de eerste vergadering!

Een stevige linker,
De leidingsploeg